Manja Weijers

Beweeg beter week 2

In januari gaf ik op facebook elke dag een tip om beter te bewegen. Hieronder staan de foto’s met tekst en uitleg over Beweeg beter week 2. Ook staan er linkjes naar facebook live video’s met extra uitleg over het onderwerp. Week 1 vind je hier

Dag 8

Kijk wat vaker naar buiten (naar de zon)

Volgens het weerbericht wordt het een mooie dag. Kijk daarom vandaag wat vaker naar buiten, naar de zon (even duimen dat hij ook echt te zien is). De zon maakt mij altijd erg blij, ik kan er echt zo van genieten. Ik hoop dat jij er ook blij van wordt.

Want ben je blij, dan beweeg je beter!

Beweeg beter week 2Dag 9

Maak een wandeling na het avondeten
Ga na het avondeten niet gelijk voor de tv zitten, maar maak een rustige wandeling. Dit is goed voor je dagelijkse vitamine Beweging en om je hoofd leeg te maken.

Dag 10

Doe vandaag 1 ding tegelijk, met aandacht.
Door je brein te bewust te gebruiken leg je nieuwe ‘wegen’ aan in je hersenen. Hierdoor wordt ook de aansturing naar je spieren verbeterd.

Dag 11

Doe je vingers tussen je tenen en klem ze samen.
Als je mijn yogales hebt gevolgd afgelopen zondag dan heb je dit ook al gedaan. Heb je de les nog niet gedaan? Kijk dan even terug. De yogales staat nog op mijn facebook pagina. Door je vingers tussen je tenen te stoppen maak je je voeten (in dit geval de tenen) weer soepel en kunnen ze doen waar ze voor gemaakt zijn, bewegen.

Dag 12

Kom elke dag in kindhouding.
Je hebt al een paar tips gekregen voor soepele voeten, maar soepele heupen zijn net zo belangrijk om goed te bewegen. Kom daarom vandaag 4-5 minuten in ‘kind’ houding.

Komen je billen niet tot aan je hielen? Je kunt ook een opgerolde handdoek (of kussentje) in je knieholtes plaatsen.
Link naar facebook video

Dag 13

Kijk vandaag een komische film,
of doe iets anders waar je blij van wordt en heel hard van moet lachen. Voel je goed, beweeg beter!

Dag 14

Zit wat vaker op de grond.
Door wat vaker op de grond te zitten wordt je ook soepel. Alleen al omdat je naar de grond gaat en weer moet opstaan. Het is gebleken dat hoe makkelijk je naar de grond komt en weer omhoog hoe hoger je kwaliteit van leven en ook levensverwachting.

Hoe meer moeite je ermee hebt, hoe groter later (als je oud bent) de kans op vallen en onzekerheid tijdens het lopen.

Link naar facebook video