Manja Weijers

Beweeg beter week 5

In januari gaf ik op facebook elke dag een tip om beter te bewegen. Hieronder staan de foto’s met tekst en uitleg over Beweeg beter week 5. Ook staan er linkjes naar facebook live video’s met extra uitleg over het onderwerp. Week 1 vind je hier, week 2 hierweek 3 hier en week 4 hier.

Dag 29

Reageer minder op stress
Hoe reageer jij op stress? Let daar eens op? Het kan zijn dat je buikpijn krijgt, dat je snel gaat ademen, of misschien wel last van je rug, nek of schouders. Wordt er bewust van hoe jij op stress reageert en de volgende keer dat je deze klachten ervaart weet je dat je anders moet reageren. Je lichaam geeft het zelf aan, luister daar naar!

Dag 30

Beweeg vandaar met aandacht en minder spanning
Het is lastig om hier kort iets over te vertellen. Veel mensen houden enorm veel spanning vast tijdens het bewegen. Ze gebruiken veel meer kracht (en spieren) dan nodig is. Hierdoor kunnen klachten ontstaan. Kijk of je bewust kunt worden van HOE jij beweegt. Kun je het met minder kracht? Kun je het meer ontspanning doen? Probeer dat eens.

beweeg beter week 5Dag 31

Begin de dag met ochtendgymnastiek
De laatste dag! Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt gehad! Zoals je ziet er zijn erg veel mogelijkheden om beter te bewegen. De ene tip past meer bij je dan de andere. Het belangrijkste is dat je doet waar jij je goed door voelt, waar jij blij van wordt en dat je uberhaupt beweegt en niet te lang in een houding zit.

De laatste van deze maand is begin de ochtend met ochtend gymnastiek. Voordat je uit bed stapt doe je een paar oefeningen, een paar bewegingen. Dit hoeft maar 2 minuten te duren. Ik kom nog live met een korte les. Link naar facebook video

Wil je meer weten over bewegen met aandacht? Koop dan mijn boek: www.manjaweijers.nl/mijn-boek.