Manja Weijers

Adem oefeningen

De eerste video bevat een introductie van de oefening die je ziet bij video 2. Wat is belangrijk:

  • Elke dag minimaal 10 minuten (slaap je slecht? Dan voor het slapen)
  • Vertraag je adem naar ongeveer 8-10x per minuut (zeker voor het slapen gaan). Dat is 4 rustig tellen in, 4 rustig tellen uit.
  • Maak een diafragma ademhaling (video 2).

Gaat deze oefening goed, en voel je dat je al wat beter 360 graden rond kunt ademen (dus naar voren, zijwaarts en naar achteren), wat er gebeurt als je deze oefening doet. Dan kun je verder met de volgende. Let goed op de stappen, herhaal ze voor jezelf continue. ribben in, hakken in de stoel, voorkant bekken naar ribben.

Een volgende stap zie je hieronder. Herhaal weer voor jezelf continue, ribben in, borst breed, nek lang, onderkin, kijk naar plafond.

Om te variëren tijdens de 10 minuten dat je dit doet kun je ook een box ademing doen. 4 in, 4 vasthouden, 4 uit, 4 vasthouden. Is 4-4-4-4 te lastig, dan doe je 3-3-3-3 of 4-2-4-2.

Andere oefening om diafragma ademhaling te doen vindt je hier, je ontvangt dan een 3 e-mails. De eerste mail bevat de oefening voor je diafragma. Je kunt hier achteraf altijd voor afmelden. KLIK HIER.

Ik ben open voor online behandelingen middels AiM. AiM werkt hier erg goed voor en heb ik ervaring mee om dit online te doen. Stuur een mail naar info[at]manjaweijers.nl